Meme Sarkması Nedir?

İnsanlar fıtratı gereği daima kusursuz bir görünüme sahip olmak ve beğenilmek isterler. Bu sebeple zamanla vücutlarında deformasyonlar ya da istenilmeyen değişimler yaşadıkları zaman sosyal hayatlarında mutsuz olmaya başlarlar. Kişilerde içe dönük ruhsal birçok probleme neden olan bu duruma en iyi örneklerden biri özellikle kadınların yaşadığı meme formu bozukluğu ve sarkma sorunudur. Meme sarkması; meme bezi, yağ dokuları ve memeyi göğüs kasına tutan Cooper Ligament doku bağlarının gevşeyerek uzaması sonrası meydana gelen bir deformasyondur.

Peki bu meme dokusu problemleri engellenebilir mi ya da ertelenebilir mi? Kadınlar memelerinin sarktığını nasıl anlar ve nasıl tespit edebilir?


Memenin Sarkık Olduğu Nasıl Anlaşılır ve Test Nasıl Yapılır?

Kadınlar için memenin sarkık olup olmadığını kontrol etmek için birçok yöntem vardır. Uzman bir doktora muayene olmak en doğrusu olsa da kadınlar aynaya bakarak ve elle kendileri de inceleyerek memelerinin sarkıp sarkmadığını analiz edebilir. Bunların dışında memelerin kesin olarak sarkma sorunu yaşayıp yaşamadığını anlamak için uygulanan en iyi yöntem kalem ile kontrol etme yöntemidir. Bu işlemde kalem meme altına yerleştirilmeye çalışılır. Yapılan bu test uygulamasında kalem, memenin alt kısmına sıkışıp kalmıyor ve yere düşüyorsa mutlu olmalısınız bu sonuç memenizin sarkmamış olduğunun tezahürüdür. Ancak bu test işlemini yaparken kalem memenizin alt kısmında doğal bir şekilde duruyor ise bu sizin için üzücü olmalıdır. Ne yazık ki memeniz için kendinize sarkmış teşhisini koyabilirsiniz. Peki, kadınlar için hayal kırıklığı olan bu problemi oluşturan nedenler neler olabilir?

Memelerin Sarkmasına Sebep Olan Unsurlar Nelerdir?

Yaşamsal döngü, yaşın ilerlemesi ve yerçekiminin etkisi…
Hormonel değişimler ve aşırı kilo alıp vermek…
Doğum öncesi fiziksel değişimler, sonrası emzirme dönemi, sütle dolan memenin büyümesi, gerilmesi ve emzirme sonrası tekrar küçülmesi…
Uzun süre güneşlenmenin ciltte yarattığı olumsuz etkiler…
Çok sıcak suyla duş alma alışkanlığı…
Sigara ve alkol kullanmak…
Herhangi bir hastalık sonrası kullanılan ilaçlar…
Yanlış sütyen tercihleri…
Uyuma biçimi alışkanlığı, aşırı ve güçlü fiziksel temaslar…
Düzensiz beslenme ve uyku problemleri…
Hareketsiz ve sporsuz bir yaşam…

 

Göğüs Sarkması Nasıl Düzelir ve Ne İyi Gelir?


Meme Sarkması Nasıl Önlenir ve Ertelemek İçin Neler Yapılabilir?
 

Sıkı, fit ve dik duran memelerinizin formunu korumak için yapılabilecek uygulamalar nelerdir?

1- Spor ve Egzersiz

Kendine vakit ayıramayacak kadar yoğun iş temposu içerisinde olan bireyler, etkili ve pratik bir yöntem aramaktadırlar. Günlük minimal sürelerle sık sık yapılan egzersizler sayesinde göğüslerde oluşan sarkmalar kasların çalıştırılmasıyla engellenebilir. Bu sayede göğüs daha dik bir görünüm kazanır.

Dips Egzersizi
-------
Koltuk veya sandalye yardımıyla yapılan bu egzersiz evde rahat ve pratik bir şekilde uygulanabilmektedir.

Egzersiz için seçilen sandalyeye arkanız dönük bir şekilde ellerinizi yerleştirin.
Kollarınız yardımıyla yarı oturur pozisyonda durun.
Kalçanızı önce aşağı daha sonra yukarı doğru hareket ettirin.
Bu adımları 7-8 kere tekrarlayın.

Meme sıkılaştırma için yukarıdaki egzersizleri yaparken kol, ayak ve üst vücut göğüs bölgenizden yardım alacağınız için bu spor faaliyetinde harcadığınız eforla memelerinizin zamanla sıkılaşmasına ve daha dik bir görünüm kazanmasına katkı sağlamış olacaksınız.

Bench Press
-------
Sırtüstü uzanılır ve kaldırılabilecek kadar ağırlık alınır. Göğüs hizasında yukarı doğru kaldırılan ağırlık tekrar göğüs hizasında yavaş yavaş aşağı doğru indirilerek 10 tekrar şeklinde yapılır. Bu hareket düzenli yapıldığı takdirde memenizdeki diriliğin farkını 1-2 ay içerisinde hissedersiniz.

Şınav
-------
Öncelikle düz bir yere yüzüstü uzanın. Ardından ellerinizin avuç içi ve ayak parmaklarınızın uç kısmından yardım alacak şekilde dik bir pozisyona geçin. Kol ve göğüsten destek alarak bütün bedeninizi hareket ettirecek şekilde önce yukarı daha sonra aşağıya hareket ettirerek vücudunuzu kaldırıp indirin. 2 set 6 tekrar şeklinde başlayarak zamanla set ve tekrarları artırın. Belli bir süre sonra daha formda bir vücuda sahip olarak memelerinizdeki estetik değişimi hissedeceksiniz.

Barfiks
-------
Herhangi bir demir çubuğu evinizde kendinizden yüksek bir noktaya sabitleyerek egzersize başlayabilirsiniz. Öncelikle elleriniz omuz hizasında ve karşı tarafa bakacak şekilde demir çubuğu sıkı bir şekilde tutun. Bütün bedeninizi aynı doğrultuda yukarı doğru kaldırıp yine aynı doğrultuda aşağıya doğru indirin. Bu işlem sırasında tüm vücudunuz egzersize dahil olacağı için göğüsleriniz sıkılaşacak ve daha dik bir görünüm kazanacaktır. 5 tekrar 1 set şeklinde başlayıp zamanla arttırabilirsiniz.